Veel gestelde vragen

Heeft u een vraag over Energy Department, het collectief of onze website? Op deze pagina vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen.

Wij beperken de administratie voor u tot een absoluut minimum. Zo nemen we de grootste administratieve taak – het aanleveren van de juiste gegevens aan de nieuwe energieleverancier – voor onze rekening. Na uw inschrijving bij ons collectief gebeurt er het volgende:

  1. U ontvangt per email en/of brief het aanbod: de energieleverancier, de contractduur en het tarief.
  2. U ontvangt van de nieuwe energie-aanbieder een bericht waarin alle details, tarieven en voorwaarden worden bevestigd.
  3. Accepteert u het aanbod? Dan ontvangt u het verzoek om de meterstanden door te geven via internet of antwoordkaart.
  4. U ontvangt van uw oude energiemaatschappij een bevestiging dat zij de levering beëindigen en een afrekening van uw voorschotten.

Ja. Wij nemen de overstap naar een goedkopere energiemaatschappij geheel uit handen. Weet u niet hoeveel energie u verbruikt? Geen probleem. Die informatie is bekend bij uw netwerkbeheerder en energiemaatschappij en kan eenvoudig door ons worden opgevraagd. U hoeft niet eens uit te zoeken wat voor een contract u momenteel heeft, omdat de energietarieven die wij gaan onderhandelen namens het energiecollectief ongetwijfeld scherper zijn. Wij raden u wel aan om straks een goede vergelijking te maken, al is het maar om versteld te staan van het verschil.

Ja! U kunt zich gewoon aanmelden en aan het energiecollectief meedoen als u nog een contract hebt lopen. Uw huidige energieleverancier kan u wel een boete opleggen. Als uw contract bijna afloopt is deze boete laag. Is uw contract nog enkele jaren geldig? Dan kan de boete oplopen tot een flink bedrag. Omdat wij willen voorkomen dat u een flinke boete krijgt, bieden wij de mogelijkheid om het nieuwe contract te laten ingaan op het moment dat uw oude contract eindigt. Overigens blijkt de boete in veel gevallen lager dan wat u aan besparing wint, waardoor een overstap nog steeds voordelig is. Wij gaan dit graag voor u na.

Ja, bij Energy Department kan dat. Maakt u gebruik van stadswarmte? Of wordt in uw complex de verwarming centraal geregeld? Dan kunt u ervoor kiezen om alleen elektriciteit af te nemen. Dit is best uniek, want de meeste energiecollectieven bieden elektriciteit en gas alleen samen aan.

Ja, dan kan. Wilt u groene energie inkopen? Vertel het ons. In dat geval krijgt u binnen het collectief een aantrekkelijk voorstel voor de afname van groene energie. Daarnaast kunnen onze energieconsultants kijken welke andere voordelen groene energie biedt voor uw bedrijf.

Ja. U kunt met meerdere aansluitingen deelnemen aan het energiecollectief. Met Energie Department zijn al uw vestigingen dus verzekerd van goedkope energie.

Absoluut. Het aanmelden voor een Energy Department collectief is en blijft gratis. Wilt u uw deelname beëindigen? Wij hanteren geen opzegtermijn of administratiekosten. Bel 020-2209090 en wij melden u per direct af.

Door energie collectief in te kopen, creëren we een groot volume aan kWh’en/M3’s. Hierdoor hebben we een zeer sterke onderhandelingspositie op de energiemarkt en kunnen we dus de beste prijzen en voorwaarden bedingen.

Dat verschilt per bedrijf en is onder andere afhankelijk van uw huidige en toekomstige energieverbruik. Voor sommige organisaties hebben wij een kostenbesparing gerealiseerd van wel 25%, terwijl andere ondernemingen 10 tot 15% besparen op hun energie. Wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energiefactuur? Vraag dan vrijblijvend een berekening aan of gebruik onze besparingscalculator.

Staat uw vraag niet tussen de veelgestelde vragen? Neem dan gerust contact op via 020 - 220 90 90 of via info@edepartment.nl.
Energy Department 8.97368421053 10 38